Hvorfor startede vi SportYouUp?


Hos Sportbiz (nok bedre kendt under navnet Li-Ning Danmark) har vi gennem årene arbejdet med flere nye brands. Først Li-Ning, derefter Flypower og nu også Hundred. Hver gang har vi mærket, hvor udfordrende det kan være for et nyt brand at få fodfæste på et allerede etableret marked. SportYouUp er derfor skabt ud fra vores ønske om at hjælpe nye brands, eller lidt mindre kendte brands, med at bryde isen lige som vi har hjulpet Li-Ning. Vores eksisterende platform kunne ikke rumme flere brands, og det var således nødvendigt at skabe en ny.
Behovet for en ny platform
Med vores nye platform SportYouUp ønsker vi således at skabe et sted, hvor vi ikke er bundet til kun ét brand. Vi vil kunne håndtere flere brands, flere sportsgrene fra nye spændende leverandører. Vores platform skal derfor være fleksibel og klar til at kunne dette.
Med den nye platform brugte vi den oplagte mulighed der var til samtidig at modernisere vores udtryk og skabe en ny, flottere og mere brugervenlig webshop. Med SportYouUp præsenterer vi derfor ikke blot et bredere udvalg af sportsgrene og produkter, men også et teknisk og visuelt løft.
Vores mål og retning
Målet med SportYouUp er at tilbyde vores kunder et unikt sortiment af produkter og ydelser pakket ind i vores velkendte gode service - sammenlagt en oplevelse, der ikke kan findes andre steder – således unik. Vores udgangspunkt er ketchersport med badminton i centrum, men vi er åbne overfor at præsentere nye brands inden for andre sportsgrene, sålænge vi mener brandet er et relevant alternativ. Herudover ønsker vi også at tilbyde produkter der går på tværs af vores sportsgrene.
Det handler altså ikke udelukkende om ketcher, sko eller tøj, men også om tilbehør der understøtter sportsoplevelsen.
Kogt ned arbejder vi således på at skabe en platform med: Et unikt sortiment af fede alternative brands, produkter og ydelser pakket ind i god service.
Fremtiden med SportYouUp
SportYouUp er tænkt som et sted i udvikling. Vi har nu lagt fundamentet, men vi ser hele tiden på nye muligheder for at udvide, udvikle og forbedre. Vores mål er, at SportYouUp skal blive ved med at overraske og forkæle vores kunder med nye produkter og ydelser samtidig med, at vi hjælper nye brands med at få etableret sig.
– Direktør Jakob Andersson